nuffnang gadget

Nuffnang Addsense

anybody interested, just click on it to Follow by Email

Saturday, March 28, 2009

versi 1: SURAH AN-NUR


aslalamualaik...erm...dah sem akhir rupanya ana...
sem ni ana kena hafal surah An-Nur...fuh, surah ni dahsyat...amat menkagumkan...best..
i2lah mukjizat Al-Quran..baru 1 surah je ana kaji betul2...berapa ramai orang Islam hari ni yang ada Al-Quran tapi tak baca, baca tapi tak faham?erm...dahsyat kan...jadi mcm mana nak hayati Al-Quran n dari penghayatan baru kita akan timbul kagum n sayang pada Al-Quran...
ana terdetik kata2 ustz Ismail kamus....mana lagi bek?Quran yang mahal2 dalam almari atau Al-Quran yang murah2 tp dibaca..ingatlah...tengok Al-Quran pun dapat pahala..baca 1 huruf dapat 10 kebajikan...jd?atas kita sama ada nak@xnak...

banyak bhgian tasfsiran...n hari ni u ayat awl...
1-Ini ialah satu "surah" yang Kami turunkan dan Kami wajibkan hukum-hukumnya, serta Kami turunkan padanya ayat-ayat keterangan yang nyata supaya kamu beringat (mengamalkannya).

2-Perempuan yang berzina dan lelaki yang berzina, hendaklah kamu sebat tiap-tiap seorang dari keduanya seratus kali sebat dan janganlah kamu dipengaruhi oleh perasaan belas kasihan terhadap keduanya dalam menjalankan hukum agama Allah, jika benar kamu beriman kepada Allah dan hari akhirat dan hendaklah disaksikan hukuman seksa yang dikenakan kepada mereka itu oleh sekumpulan dari orang-orang yang beriman.

3- Lelaki yang berzina (lazimnya) tidak ingin berkahwin melainkan dengan perempuan yang berzina atau perempuan musyrik dan perempuan yang berzina itu pula (lazimnya) tidak ingin berkahwin dengannya melainkan oleh lelaki yang berzina atau lelaki musyrik dan perkahwinan yang demikian itu terlarang kepada orang-orang yang beriman.

4- Dan orang-orang yang melemparkan tuduhan (zina) kepada perempuan yang terpelihara kehormatannya, kemudian mereka tidak membawakan empat orang saksi, maka sebatlah mereka lapan puluh kali sebat dan janganlah kamu menerima persaksian mereka itu selama-lamanya; kerana mereka adalah orang-orang yang fasik.
5- Kecuali orang-orang yang bertaubat sesudah itu (dari kesalahannya yang tersebut) serta memperbaiki amalannya, maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.


bacalah...cuba kita tgk...dari awl2 lagi dah tersurat hukum hudud bagi penzina...betapa kejinya penzina dan betapa beratnya balasan...tapi kenapa Malaysia xnak buat? itu yang menjadi tanda tanya u ana...bila dilaksana hukum Allah maka hikmahnya sgt besar...cuba kita fikir kalau sorang berani nak berzina...dia dihukum hudud...maka, ini akan menggerunkan orang lain untuk melakukannya...dioarang akan cuba elak diri dr terlibat ngan hal zina ni...tp skrg?
hukum kita..hukum kafir...sebab pe ana hukumkan gni?
sebab xda pun dalam Al-Quran dan Hadis...ijma' n nak qias pun terpesong...
sedangkan Islam tertegak pada angka dan fakta yg tercatat didalam Al-Quran..
salahkah ana?di arab saudi boleh laksanakan...napa tidak kita jua yg tak henti war2kan kita ni negara ISLAM...ana teringt masa Ustz Hadi da kata nak laksanakan hudud kat trengganu..kadar peratus jenayah...turun mendadak..tak caya?kajilah..n u"ll get da proof...

HUKUMAN...
1-penzina muhsan(dah kawin)-direjam sampai mati
2-penzina ghairu muhsan(blm kawin)-disebat 100kali...n dibuang negeri(jumhur)
tapi dakhilaf ulama mazhab tntg buang negeri....(Imam abu hanifah kata..hal buang negeri ni terpulang padaImam kawasan tersebut)

Friday, March 27, 2009

apa alasannya?


"Petang Isnin lalu KDN menggantung permit kedua-dua akhbar oposisi yang berpengaruh di negara ini iaitu Harakah dan Suara Keadilan selama tiga bulan."

ana bukan nak berkempen atau nak mengutuk...tp dimanakanh hak demokrasi disini...sedangkan suara rakyat terang2 ditolak dan dicanang...hanya kerna si ketua yang berpaling arah,habis anak buah turut dipaksa mengikut kuasa mereka?

sekarang isu suara rakyat nak hasil idea,pendapat dan kehendak pula disekat...pe kejadahnya nie..
aduhai negara ku tercinta...pe nak jadi ini...

kalau ada dua2...kita boleh bezakan yang hak dan yg batil...ana tak kata suma dlm ni betul n dalam 2 salah...tapi biarlah rakyat yg memilih kalian diberi peluang menyatakan keinginan dan pendapat masing2...sedangkan Rasullullah sbg pemimpin Agung...kekasih Allah sedia menerima teguran sahabat2 inikan kita...marilah kita baiki diri dari kesilapan dulu..ana cuma mampu doakan keamanan untuk negara kita...kiamat dah dekat...inilah antara tanda2nya...

Thursday, March 26, 2009

PROMOTE HPA


salam ceria buat semua pegguna produk walau apa pun jenama yang anda gunakan..cuma kita sebagai umat Islamhendaklah membuat pilihan yang terbaik...yang halal...barulah diri,keluarga,keturnan terpelihara...bnyak penyakit berpunca dari perut...pe yg kita makan penentu kesihatan kita...jd kat sni ana sbg pminat busines nak promote salah satu jenama produk orang Islam yang dijamin halalan toyyiba..bkan cakap saja nak mempromote tp dari survey dan kajian...TAHNIAH ana ucapkan pada syarikat ini dan bukan pd pegurusnya shj malah pada seluruh barisan penggerak HPA. moga terus maju dalam menaikkan dan memperkenalkan produk orang mukmin..


ni salah satu dari produk minuman yang ana dah rasa...
BEST..walaupun ana bukan dari jenis suka minum air gas...
dari dok beli prduk yahudi dan zionis...tp ana yakin air ni boleh gantikan produk org2 kafir...bertukarlah..cuba yg baru yg lebih meyakinkan..suma ni u agama kita jg..
coca cola > RADIX COLA...KFC > RFC..PEPSI( pay every peny save Israel)>pe2 lagi..
citer pasal KFC ni..anauca tahniah pada JOHOR BERHAD kerana berjaya mengusai produk ni.jadi bolehlah yakin n lebih bek beli kfc dari mcD yg blum diyakini...cuma isu org dok boikot skrg ialah...6% dari saham KFC masih disalurkan pada YAHUDI..
maka, ana doakan mg JOHOR BERHAD dapat hasilkan produk sdn shg dapat reject produk YAHUDI ni dikalangan masyarakat kita..tp ana tahu tahu suma ni tak semudah kata2


yg ana dapat tgk HPA dapat maju selangkah demi selangkah..dan ini juga yang ana harao pada pengusaha produk2 orang Islam hari ini..ana tahu ramai yang guna nama produk dgn nama Islam sbb permintaan tinggi..tapi hakikatnya mereka hanya membayar untuk kilang2 orang kafir bagi membuat produk atas nama mereka..terutama bagi produk kecantikan..ramai org berduit mcm artis2 bolehla nak buat..kdg2 antum nak tahu tak..antum dok gaduh2 "aku guna produk ni bagus,i2 bagus" padahal dari kilang yg sama cuma artisnya len...aduhla dunia sekarang senang...jadi jujurlah dalam urusniaga kita kerna di akhirat kelak kita akan ditanya tntg urusniaga i2..kalu kena caranya niaga..sambil dpt dwit kita blh dpt pahala..

ni pula ubat gigi HPA...kalu nak beli HALAGEL pun ana promote, HPA da saham gak dlmnya..
maafla ana ni kalu bab niaga..cakap dr pg sampai malam pn tak henti...BEST NIAGA...kat U ni pun dah mcm2 pengalaman ana kutip...dari buka kedai sdn masa karnival sukan, jual keropok segera n makanan ringan,jal button n penanda buku,jual nasi lemak,nasi goreng n hot dog..macam2...kalu program pringkat ipta pun tak pernah lari...mcm kursus ASAS KEUSAHAWAN..PERHIMPUNAN PEMIMPIN KEUSAHAWAN peringkat ipta..KARNIVAL KEUSAHAWANAN prgkt ipta..siap kna bentang RP tp tah menang..hehehe...k,ana kna stop dl..test n exam dah dekat..doakan ana...

kalau yg dok kat kuala kangsar : blh hubungi: En Ahmad Shukri u lebih detail(013-5104661)
terima kasih n maaf da tersalah kata...

u yg teristimewa



jom...


alt=""id="BLOGGER_PHOTO_ID_5317550813385318466" />



this is the prayer in arabic...and the trnslation is...:


alt=""id="BLOGGER_PHOTO_ID_5317550325030513890" />



ni bacaan qunut nazilah...BACALAH...ia banyak membantu umat ISLAM dalam kesusahan apabila permohonan dan pengharapan kita hanya pdNYA...ALLAH S.W.T...
THE ONE....قل هو الله احد

boikot wei..





jomla kita sama2 boikot...n biarla istiqmah..
kalau tak..macammmana kita nak bg yahudi hentikan slamanya gencatan senjata...
ngatla walau siapa pun kita..pelajar agama@pelajar sastera...muzik@rock...
kita tetap sama..Islam...insan bersaudara...

terima kasih..datang lagi


inna solati..wa nusuki..


coretan rinduku

Labels

SMILE

Life's Too Short
Grab a Funny Picture from pYzam.com

Search This Blog