nuffnang gadget

Nuffnang Addsense

anybody interested, just click on it to Follow by Email

Saturday, October 10, 2009

KOMENTAR : DAJJAL DAH MUNCUL?!


minggu lepas ada sahabat ana kalut2 bertanyakan satu isu yg ana cukup2 terkejut..
dia kata dajjal dah muncul...dia tarik tgn ana nak tgk satu article kat internet...
terkejut ana baca article tntg sai baba ni...ana try tekan you tube..banyak tntg Sai Baba ni, ana cari kat internet ni pun blh tahan..cuma sejauh mana kebenaran..wallahu a'lam..article ni ana ambik dari http://sangpelangi.wordpress.com.... kat http://hamdan.blogspot.com pun ada..tryla antum buka..bnyak juga komentar yg ada dalam blog ni..ana minta komen dari beberapa org sblm publish kt sni...tp ramai yg tak berani nak komen, jadi ana perlukan komen antum dalam blog ana ni, moga kita dapat saling mengingatkan umat ISLAm..


dipetik dari sang pelangi blog.


(kredit oleh AzharAhmad , Saya sedang mengumpulkan artikel berkenaan Pendustaan Sai Baba, kepada yang mempunyai bahan rujukan untuk dikongsi, sila jangan segan untuk berbuat demikian. Ia soal masa depan alam dunia yang kian tipis.)

Emel ini dalam Bahasa Indonesia.

Salah satu tanda akhir zaman yang akhir-akhir ini cukup menyedot perhatian adalah kehadiran seorang bernama Sai Baba, dia lahir dan tinggal di Desa Nilayam Puthaparti, wilayah timur Khurasan, tepatnya
India Selatan.

Rasulullah saw bersabda kepada kami, Dajjal akan keluar dari bumi ini dibagian timur bernama Khurasan (Jamiu at Tirmidzi).

Abû Hurayrah meriwayatkan bahwa Nabi saw. bersabda:

“HariKiamat tidak akan datang hingga 30 Dajal (pendusta) muncul, mereka semua berdusta tentang Allah dan Rasul-Nya. “

Bisa jadi Sai Baba ini adalah salah satu dari 30 dajal-dajal kecil yang akan membuka jalan bagi munculnya al-Masîh al-Dajjâl (Dajjal nantinya akan berperang dengan imam mahdi dan di bunuh oleh nabi Isa as).

wallahu al’am..

Laki-laki ini memiliki kemampuan menghidupkan orang mati, menyembuhkan orang lumpuh dan buta, bahkan mampu menurunkan hujan dan mengeluarkan tepung dari tangannya. Ia juga mampu berjalan melintasi
belahan bumi dalam sekejap, menciptakan patung emas, merubah besi menjadi emas, dan banyak lagi berbagai fitnah yang ditunjukkan oleh Sai Baba kepada ribuan orang – bahkan – jutaan yang datang dari
berbagai suku bangsa dan agama. Saat ini laki-laki ini sudah memiliki puluhan juta pengikut..

Maka sudah saatnya bagi setiap muslim untuk mengetahui masalah ini, agar dirinya tidak menjadi korban
berikutnya dari fitnah Sai Baba ini.

“Dajjal adalah seorang laki-laki yang gemuk, berkulit merah dan berambut keriting…” (HR.Bukhari dan Muslim)

“Diawal kemunculannya, Dajjal berkata, Aku adalah nabi, padahal tidak ada nabi setelahku. Kemudian ia memuji dirinya sambil berkata, Aku adalah Rabb kalian, padahal kalian tidak dapat melihat Rabb kalian sehingga kalian mati (HR.Ibnu Majah)

Antara DAJJAL dan SAI BABA

1) Dajjal seorang laki yang berpostur pendek, gempal, berambut kribo, berkaki bengkok (agak pengkor). Sai Baba seorang yang berpostur pendek dan berambut kribo.

2) Dajjal memiliki mata yang buta. Sai Baba pernah mengalami kebutaan di waktu muda kemudian sembuh kembali.

3) Dajjal datang dan bersama ada gunung roti dan sungai air. Sai Baba memiliki kemampuan mengeluarkan vibhuti (tepung suci) dari udara melalui tangannya.

4) Dajjal memiliki kemampuan berpindah dari satu tempat ke tempat lain dengan depat dan kecepatannya seperti hujan badai atau secepat awan yang ditiup angin kencang. Sai Baba memiliki kemampuan berjalan menjelajahi bumi dalam hitungan kejapan mata.

5) Dajjal mengikuti pengikut yang sangat banyak, bahkan di akhir zaman nanti banyak manusia yang berangan-angan untuk berjumpa dengan Dajjal. Sai Baba memiliki pengikut yang jumlahnya puluhan juta manusia dari berbagai macam suku, bangsa, negara dan agama.

6) Dajjal akan muncul dengan mengaku sebagai orang bijak/ baik, sehingga banyak sekali orang yang tertarik untuk mengikutinya. Sai Baba mengaku seabgai orang yang bijak yang membawa misi perdamaian, cinta kasih menghapuskan segala persengketaan dengan bijaksana.

7) Dajjal akan muncul dan sebagai nabi. Sai Baba memposisikan dirinya sebagai nabi kepada pengikut2nya.

8) Dajjal akang menggunakan nama Al-Masih. Sai Baba mengaku akan menjelma sebagai Isa Al-Masih setelah tahun 2020.

9) Dajjal akan mengaku sebagai Tuhan. Sai Baba mengklaim bahwa dirinya adalah Tuhan penguasa alam semesta.

10) Dajjal akan mendakwahkan agama Allah. Dalam banyak majelis darshanya Sai Baba banyak berbicara tentang Islam, Al-Qur’an dan keharusan untuk memahaminya.

11) Dajjal mampu menghidupkan orang mati dan menyembuhkan orang sakit. Sai Baba memiliki kemampuan menghidupkan orang mati juga menyembuhkan penyakit kanker.

12) Dajjal dapat menurunkan hujan. Sai Baba memiliki kemampuan menurunkan hujan dan mendatangkan air untuk irigasi (di NTT sedang di bangun proyek Sai Baba untuk pengairan di daerah yang kering).

13) Dajjal bisa mengeluarkan perbendaharaan (perhiasan dan harta) dari bangunan yang roboh, lalu perbendaharaan itu akan mengikuti ratunya. Sai Baba mampu menciptakan patung emas, kalung emas, injil mini dan berbagai bentuk medalai berlafadz ALLAH dalam sekejap.

14) Dajjal akan membunuh seseorang dan menghidupkannya kembali. Sai Baba bisa menghidupkan orang yang sudah meninggal dunia.

15) Dajjal bisa berpindah raga dan tempat dari satu bentuk ke bentuk lainnya. Sai Baba bisa berpindah dari satu jasad ke jasad lainnya yang merupakan benruk reinkarnasi dirinya.

16) Dajjal bisa membesarkan tubuhnya. Sai Baba memliki kemampuan berjalan di udara dan membuat kemukjizatan pada sebuh pesawat terbang.

17) Dajjal biasa keluar masuk pasar dan makanan. Sai Baba juga manusia biasa yang makan dan minum sebagaimana manusia lainnya, ia juga bisa berjalan ke pasar, rumah sakit, proyek irigasi dan tempat lain yang biasa dikunjungi manusia.

18) Dajjal bisa memerintahkan bumi untuk mengeluarkan tumbuh2an dan air. Sai baba bisa mengeluarkan air dengan hentakan kakinya.

19) Dajjal tidak memliki anak. Sai Baba mandul, ia tidak beranak dan tidak berkeluarga (tidak menikah).

20) Dajjal memimpin orang yahudi. Sai Baba memiliki misi menyebarkan teologi zionis.

21) Dajjal muncul di zaman pertikaian. Sai Baba mengklaim bahwa ia datang dari masa banyak pertikaian dan persengketaan, dan kedatangannya untuk menegakkan kebenaran dan membinasakan kejahatan

Wahai kaum muslimin, apa lagi yang kita tunggu, marilah segera kita kembali kepada Allah dan rasulnya.

“Jika salah seorang diantara kalian telah menyelesaikan bacaan tasyahhud akhirnya, hendaklah ia meminta perlindungan kepada Allah dari empat hal.”

Hendaknya ia berkata :

‘Ya Allah, aku memohon perlindungan pada Mu dari siksa Neraka Jahannam, adzab kubur, fitnah (cobaan) hidup dan mati serta dari keburukan fitnah Dajjal.”

Seterusnya saya mencari dan menjumpai.

“Sathya Sai Baba (born Sathyanarayana Raju on November 23, 1926,[1][2] or later than 1927 — with the family name of “Ratnakara”) is a South Indian guru, religious leader, orator and philosopher[citation needed] often described as a godman[3][4] and a miracle worker.[5][6] According to the Sathya Sai Organization, there are an estimated 1,200 Sathya Sai Baba Centers in 130 countries world-wide.[7] The number of Sathya Sai Baba adherents is estimated sometimes as around 6 million, and followers cite “50 to 100 million”.[8]”

Subhanallah, ramai sekali pengkutnya, sedangkan umat Muhammad semakin terhakis imannya….


komen ana yg hina....

sejauh mana kebenaran sesuatu berita yg disampaikan adalah bergantung pada kehendak kita mencari kebenaran..jgn kita mudah menyampaikan tanpa ada kajian..ini boleh merosakkan..nauzubillahi minzalik..moga publish ini tidak membwa ana pada fitnah yg dahsyat, tidak menghancurkan dan merosakkan kehidupan manusia...cuma ana sekadar mohon pandangan dan pendapat untuk dijadikan panduan..bukan untuk ana seorang tp mungkin sebahagian umat Islam...terima kasih atas komen kalian..thanks for the comment..


TERTiB SURAH


Beberapa minggu yg lalu, sahabat ana dari UMP ada bertanyakan tentang susunan surah...em, ak bwt mcm mana, ilmu fil sutur wa laisa fis sudur..sedih sbb ana tak berani nak jwb terus, takut salaah sampaikan, lg berdosa..maka ana menelaah kembali pe yg ana dah belajar masa iploma dulu..terima kasih ana ucapkan pada sahabat ana yg bertanya, dapat jga ana refresh ilmu..Menurut jumhur ulama.surah di dalam Al-Quran terdiri dari 114 dan surah terpanjang ialah Al-Baqarah yang mengandungi 286 ayat.


1. pendapat pertama


Pendapat ini disokong oleh Abu Ja’afar al-Nahhas dan Abu Bakar Al-Anbari. Mereka berkata :tertib surah dalam dalam Al-Quran adalah melalui penetapan dan taufiqi dari Rasullullah sama spt tertib ayat. Bagind pula diberitahu melalui malaikat Jibril di atas perintah daripada Allah. Maka,semenjak zaman Nabi lagi AlQuran telah tersusun begitu hingga sekarang.

Antara bukti lain:


1.pengumpulan dan mashaf uthmani disusun secara tertib mengikut zaman nabi n tidak ada sorang sahabat yg berselisih mengenainya. Dari situ jelas mrupakan ijma’


2.Rasulullah membaca beberapa surah secara tertib di dalam sembahyang Baginda.sebagaiman diriwayatkan oleh Abi Ibn Sayibah yang bemaksud : Nabi pernah membaca beberapa Mufassal (surah pendek) dalam satu rakaat.


3. hadis yang diriwayatkan oleh Al-Bukhari daripada Ibn Mas’ud yg berkata maksudnya:

“Surah bani israel al-kahfi, Mariam, Toha dan Al-Anbiya’. Surah2 ini termasuk dalam kategori surah yang diturunkan di Mekah dan mula2 aku pelajari.” Selepas itu Ibn Mas’ud menyebutkan surah2 itu secara berurutan sebagaimana tertibnya susunan yg ada dalam mashaf sekarang.


4. Ulama telah bersepakat engatakan wajib menghormati tertib surah-surah Al-Quran yang telah tersusun dalam mashaf Uthmani kerana penyusunan dana penulisan adalah Ijma’



2. Pendapat kedua


Pendapat ini megatakan tertib surah adalah berpandukan kepada ijihad para sahabat yang bergantung pada ingatan dan perbezaan tertib yang ada di dalam mashaf2 milik mereka. Pendapat ini didoong oleh Imam Malik dan Qadhi Abu Bakar. Ulamak tersebut berpendapat demikian dengan membawa hujah mereka :


1. Mashaf para sahabat berbeza diantara mereka sebelum Khalifah Uthman Ibn Affan memerintahkan supaya ditulis seragam. Sekiranya tertib surah itu berdasarkan taufiqi, pasti tidah ada perselisihan @perbzaaan mashaf di kalangan para sahabat. Buktinya ialah :


i- Mashaf milik Saidina Ali disusun menurut tertib Nuzul Al-Quran @masa turun.dimulai dengan Surah Al-Alaq, Al-Mudathir, Al-Muzammil, Al-Masad, Al-Takwir dan seterusnya hingga akhir surah makki dan madani.


ii- Masaf milik Ibn Mas’ud yg pertama ditulis adalah Surah Al-Baqarah, Al-Nisa kemudian Ali Imran.


iii- Dalam Mashaf Ubai bin Kaab yang pertama ditulis ialah surah Al-Fatihah,Al-Baqarah, Al-Nisa’ dan kemudian Ali Imran.


2. Sebagaiman hadis yg diriwayatkan oleh Ibn Asytah daripada Ismail In Abbas daripada Hibban Ibn Yahya daripada Abu Muhammad Al-Quraisy, beliau berkata :

أمرهم عثمان أن يتابعوا الطوال فجعل سورة الانفال وسورة التوبة في السبع ولم يفصل بينهما ببسم الله الرحمن الرحيم

Terjemahan : Uthman telah memerintah kepada para sahabat supaya menyusun @mentertib surah yang panjang. Kemudian ia menjadikan Surah al-Anfal dan surah al-Taubah di dalam kumpulan “tujuh” dan surah yg ketujuh. Dan ia tidak memisahkan di antara Surah al-Anfal dengan Surah al-Taubah dengan Basmalah.



3. pendapat ketiga

Pendapat ini mengatakan bhw sebahagian drpd tertib surah itu secara taufiqi@penetapan Nabi, sebahagian yg lain berdasarkan ijihad para sahabat. Pendapat ini dinyatakan oleh Ibn Hajar : tertib sebahagian besar surah adalah bersifat taufiqi. Sebagaimana hadis daripada Huzaifah al-Thaqafi katanya :


“ Rasulullah berkata kepada kami : telah datang kepadaku waktu untuk membaca bahagian dari Al-quran, maka aku tidak mahu keluar sebelum selesai membacanya. Lalu kami tanyakan kepada para sahabat Rasulullah : bagaimanakah kamu ssemua membuat pembahagian Al-Quran? Mereka menjawab : kami membahagikannya menjadi tiga surah, lima surah, tujuh surah, sembilan surah, sebelas surah, tiga belas surah dan bahagian al mufassal dari qaf hingga tamat.”


Berpandukan dalil tersebut, ibnu Hajar berpendapat : ia menunjukkan tertib surah seperti dalam mashaf sekarang adalah tertib surah zaman nabi.

terima kasih..datang lagi


inna solati..wa nusuki..


coretan rinduku

Labels

SMILE

Life's Too Short
Grab a Funny Picture from pYzam.com

Search This Blog