nuffnang gadget

Nuffnang Addsense

anybody interested, just click on it to Follow by Email

Thursday, May 21, 2009

MOH BANGUN BERDOA



teman sekadar nak mengajak seluruh umat Islam Malaysia bangun solat tahajud dan berdoa..moga Islam dan parti yang hakikatnya membawa Islam yg sebenar menang dalam perbicaraan yg dijangkea keputusannya akan keluar esok..
"Ya Allah bantulah umatmu ini.kami lemah dan hina..kami hanya mengharapkan-Mu.. bantulah kami andai agama yang kami bawa ini mengajak kepada mengingati-Mu dan hancurkanlah serta musnahkanlah mereka yang tamakdan zalim.." amin..

perak kini..jadi mainan pendengki 2

ape kabo sume orang2 kuale..teman disini teringin nak mangajak semua..bukan nakberkempen tapi nak mengajak miker berfikir sejenak..
ape nak jadi dengan negeri kiter n..tak terfikir ke miker? meh kita jenguk n tinjau sama-sama..
hari apa ntahla..teman tak braper ingat..saja teman gi tinjo2 ceramah kat kaw. kuala kangsar ni..ish dahsyat..1st time dalam hidup teman tengok batapa ramainya orang yang berbilang bangsa dan agama datang..seronok, kagum, dahsyat..suma ada..kagum teman tengok suma bangsa dan agama bersatu padu menegakkan Islam untuk memerintah..kerana suma manusia kini,intelek dan bermaklumat..maka tak sukar mereka dapat mencari maklumat yg lengkap dan sempurna dalam masa yg singkat..
bak kata penceramah hari itu..para pembohong dan penipu dah tak boleh cari makan dalam dunia celik IT sekarang..
suma dah terbukti..mana taknya?
nak tuduh si penderhaka pun dah terkena batang hidung sendiri..bukan setakat malu tp tak dapat nak nyorok dah lagi..
teman sentiasa berdoa moga miker2 yg masih belum berminat dan tak berminat,banyak2la gi masjid n yg paling rekemen masjid besar Kuala Kangsar..kat sna deme tak berkempen tp mengajak dan mengajar pd Islam yg hakiki..kalu miker tak puas hati ngan kata2 teman ni..tegur dan komenla..kita sma2 berbinang selagi tidak lari dari landasan agama Islam..jika terpesong..teman akan tetap pertahankan..teman tak ajak sapa2 tapi sekadar ajak suma orang bersama untuk memartabatkan agama Allah di muka bumi ni..
hidup ni hanya sementara..sediakan amalan yg sepenuhnya untuk dibawa..

salam kasih sayang dan perjuangan untuk miker semua..

.:HAPPY TEACHER'S DAY:.

what a lovely n special day to all fellow teacher in Malaysia.."happy taecher's day" esp 4 my teacher at my ex-shool..sek.ren.Islam Al-Furqan,sek.ren.Islam Al-Amin Bangi,sek.keb.bt 9,sek.ren.Islam al-hidayah n my secondary school maahad muhammadi perempuan kota bharu..thanks 4 all da lesson that u give,da knowledge n experience will lead me through my life in da true way of Islam...now,i'am a techer....now..i know..how sacrifice being a teacheresp to bring da naughty student in da true way of Islam..

on last monday,18-5-2009, all state of negeri Perak Darul Ridzuan had celebrated teacher's day..n for da 1'st time in my life to sing da song of "Guru Malaysia"..i'll like to share it with u all..b4 that,i really appreciate 4 da experiences i get in dis school..da wishing "happy..happy..techer's day" to all teacher's here.

KAMI GURU MALAYSIA
BERIKRAR DAN BERJANJI
MENDIDIK DAN MEMBIMBING
PUTRA-PUTRI NEGARA KITA

PADA SERI PADUKA
KAMI TUMPAHKAN SETIA
RUKUN NEGARA KITA
PANDUAN HIDUP KAMI SEMUA

DIBIDANG PEMBANGUNANA
KAMI TETAP BERSAMA
MEMBANTU, MEMBINA,
NEGARA YANG TERCINTA

AMANAH YANG DIBERI
KAMI TAK PERSIAKAN
APA YANG KAMI JANJI
TUNAI TETAP KAMI TUNAIKAN..

i really love it..it is really meaningful...when i was a techer..although i had been a tuisyen n kidergarten tecer before..

so, 4 all the reader..i hope really appreciate ure teacher..they had sacrifice everything..either money or time to give u knowledge n bring u in right path..
hanya Allah yg bisa membalasnya..
walau nakal macam mana sekalipun kita..jgn sampai ada hati guru kita yg terluka,terguris..andai ada..mohonlah kemaafan n keredaan ilmu yg mereka berikan..
kali ini tidak ana nafikan..GURU>>DIRIMU IBARAT LILIN..
mendidik manusia tidak semudah disangka,sekadar dikerlingan mata..tapi ibarat meletakkan diri di medan peperanagan yang tramat mencabar walaupun fizikal tidak terlua namun hati dan perasaan kian kali terguris..dek peragai dan ragam anak bangsa..akhirnya mampu melahirkan seorang insan yang berguna pada masyarakat dan negara dan yg penting mampu menyumpbang tenaga untuk Islam..

di kesempatan ini..ingin ana mengambl perhatian ibu bapa...jangan harapkan guru di sekolah sahaja yang mengajar anak-anak kerana kasih sayang dari ibu bapa adalah guru terbaik dalam maendidik anak-anak terus cemerlang, gemilang dan terbilang...tapi, k.syg itu bukanlah boleh ditukar dengan harta..mereka masih perlukan perhatian,kelembutan dan teguran kalian..rosaknya seorang anak-anak kerana kurangnya didikan ibu bapa..maka, mudahlah mereka dipengaruhi peleseran di luar sekolah..
sayangilah anak anda anugerah Allah..dan

TERIMA KASIH OH GURUKU..

terima kasih..datang lagi


inna solati..wa nusuki..


coretan rinduku

Labels

SMILE

Life's Too Short
Grab a Funny Picture from pYzam.com

Search This Blog