nuffnang gadget

Nuffnang Addsense

anybody interested, just click on it to Follow by Email

Friday, September 25, 2009

PENATNYA bekerja..NIKMATNYA berpuasa




kedai ana kijer...simple.com enterprise..

salam kasih sayang n moga ceria2 selalu..ana minta maaf kalau skali ana posting banyak2 skali..payah skit internet network kt usim..u baru,tak meluas lagi..hu3...erm,
ana tak berniat nak bercerita tntang diri tp teringin nk berkongsi serba sikit pngalaman diri yg jahil..Alhamdulillah..ana masih diberi kesempatan u teruskan hidup n merasai nikmat berpuasa u kali ini,malah di kurniakan panjang umur u menyambut hari kemenangn umat Islam..eidul Fitri..syukur juga pdNYA..u kali pertama ana tak pernah tinggal sahur dalam Ramadhan..kalu zaman sek. n duk KuSZA dlu..hari2 last,memang comfirm tgl..np ek? malas ? tak sedar ? ntahla..
seronok btl puasa kali ini..walaupun ana just duk kat Malysia..nak bandingkan ngn sahabt2 len yg duk di luar ngara..kecil n hina rasa diri ni..tp ana masih bersyukur nk dibandingkan ngn dulu..

.......surah Az-Zukr:67........ "Pada hari itu sahabat-sahabat karib: Setengahnya akan menjadi musuh kepada setengahnya yang lain, kecuali orang-orang yang persahabatannya berdasarkan takwa (iman dan amal soleh)."

keseronokan paling terasa time berbuka ngn housemate yg memahami..5 orang kami terasa spt adik beradik..semuanya org ptai timur..k.fatin n wahida org ganu..hayati n jamiah pula sama ngri ngn ana..jadi budu n sambal tempoyak tak pernah tinggal,ikutla lauk pe pun yg kami beli..Alhamdulillah Ya Allah.terima kasih atas nikmat kasih sayang ini..cuma kadang2 ada diantara kami yg masih ada kelas malam..tak dapatlah sama2 berbuka,jadi enset jd penghubung mengucpkan selamat berbuka..begitulah jg kalu ana prgi berbuka di rumah sdara@kami da prgrm masg2..maklmlah xsma course...stp hari isnin-rabu pula ana terpaksa balik lambat..sebab shift sampai pkul 7..jadi,sp2 yg di rumah akan tolong masakkan nasi dulu..slalunya ana akan berbuka dalam bas..n mcm dah rutin,bla sampai umah je ana join housemate makan..klu lmbat,ana solat dlu..mujurla dikurniakan mreka yg memahami..tp waktu lepas terawih plg seronok..kampus ana ada buat solat terawih secara berjemaah di dataran,khemah dipasang dan tikar dibentang..seronok sgt..sebab?walaupun hampir mlm2 terakhir,tp masih ramai yg memenuhi saf2 solat..yg rajin mengimarahkan pgrm qiamullail..walaupun Imamnya hanya muslimin USIM tp rasa macam di masjid Nabawi..hehhe.bla balik terawih,suasana lebih meriah bla suma ahli rumah kumpul,makan2,bercerita n bergelak tawa..andai ada teguran n tak puas hati..dibincangkan bersama..terima kasih atas ukhwah ini...masa bersahur pun tak kurangnya,andai da sorang terjaga,satu rumah dipastikan bangun,agar tidak terlepas dari mendapat dua keberkatan..
1. berkat bangun bersahur
2.berkat makan sahur
teringat ana pada hadis masa ana belajar hadis maudhu'ie dlu...
عن انس بن مالك رضي الله عنه قال رسول الله : "تسحروا فإن في السحور بركة" ص

cerita pasala kerja,Alhamdulillah..ana masih mampu walaupun terasa kepenatan n keletihan..tambah2 bulan puasa,tp janji ana tak kan ana lupa,walaupun pe yg ana buat,impian umi n abi yg dicintai..nak melihat anaknya cemerlang akademik n sahsiah tak pernah dilupa..

No comments:

terima kasih..datang lagi


inna solati..wa nusuki..


coretan rinduku

Labels

SMILE

Life's Too Short
Grab a Funny Picture from pYzam.com

Search This Blog

Loading...