nuffnang gadget

Nuffnang Addsense

anybody interested, just click on it to Follow by Email

Monday, February 2, 2009

1 februari…09 MATI



1 februari…09

Aduhla…cptnya masa berlalu..pejam celik,sedar2 dah nak hadapinNYA>>>>>
Mcm smlm sy dok umah tp mlm td dah tdo kat kampus dah….hidupp…kat sni,sy xnak bercoret panjang……………… Jz teringin nak berkongsi serba sdikit lmu yg sy dapat smlm..dok relax2… sambil bca mingguan wanita……. terbaru daa…..tajuk perbincang dia..MENANTI SAAT KEMATIAN….takut tak bunyi? Jgn takut taw…
لا تخف ولا تحزن إن الله معنا
“janganlah kamu takut dan kamu bimbang kerna Allah bersama kita”
So? Boleh relaxla? Bukan macam tu…pernah tak kitadgr istilah..sayang menyayangi…hormat menghormati…so,bila Allah bersama kita jd kita pn kna bersamaNYA>>> buat apa yg disuruhNYA dan jauhi laranganNYA>>>
Alah…ckp sngggg..aku bukan tak ingant tp dunia ni yg bwt aku leka n lalai…tgk 2? Kita salahkan y glen plak sdgkan i2 kslhan kita sdn…aduhla….manusia mmg macam ni…kat dalam ni,tulisan Dr.Azhar b Hj Sarip dalam ruangan dia…
Dia citerrrrr…….dup,dap,dup,dap…dia crita masa 2..dia g satu majlis tahlil..ramai org pakat puji si pulan ni mmg baik dalam hayatnya…sopan,suka tlg org…dll.tapi,dak gak sorang manusia ni yang menyampuk..”mungkin arwah dah merasakan khangatan api neraka kerana diaberpeluh disaat kematiaannya”…so, pe pandanagan sahabat2…mesti ada pelbagai tafsiran manusia mengikut ilmu masing2...so,kt dlm bku ni Dr.Azhar ni pun selitkan sebuah hadis…untuk panduan n peringatan pada yang masih jahil…
“dari Rasullullah s.a.w dari Salman Al-Farisi : PERHATIKAN TIGA PERKARA KEPADA ORANG YANG SUDAH HAMPIR MATI ITU, PERTAMA BERPELUH PADA PELIPIS PIPINYA, KEDUA BERLINANG AIR MATANYA DAN KETIGA HIDUNGNYA KEMBANG KEMPIS..itulah tanda bahawa rahmat Allah sedang turun dan dirasai olh si matiitu. Sedangkan jika dia mengeruh seperti tercekik, air mukanya nampak gelap dan keruh dan mulutnya berbuih , ini menandakan azab Allah sedang menimpanya. –hadis riwayat Abdullah, Al-Hakim dan At-Tarmizi-
Sy hanya mapu berkongsi hal ni dlu…untuk janji saya tentng bercinta menurut Islam 2…crita len ekkk…
Moga dirimu…diriku..sentiasa menjadi hamba yg taat padaNYA…tpelihara dari doa dan maksiat…amin
Ya Allah…peliharaha seluruh umat ISLAM di muka bumimu….

No comments:

terima kasih..datang lagi


inna solati..wa nusuki..


coretan rinduku

Labels

SMILE

Life's Too Short
Grab a Funny Picture from pYzam.com

Search This Blog

Loading...