nuffnang gadget

Nuffnang Addsense

Sunday, May 24, 2009

WANITA DAN MUSLIMAH..apakah begini?


Dipetik dari tajuk Sedarlah wahai Muslimah-http://alfaateh06. blogspot. com...


Sungguh aku pelik bila aku buka frienster, my space, facebook, hi5, tagged dan yang sewaktu dengannya. Apa yang membuatkan aku jadi pelik ialah pelbagai pameran gambar oleh para muslimah, yang bertudung atau tak. Setakat ni takdepun satu hukum yang mengharamkan penggunaan frienster, my space, facebook, hi5, tagged dan yang sewaktu dengannya, maka dengan secara tak lansung penggunaannya menjadi harus, tapi ia boleh jadi haram bergantung kepada cara pengunaan kita.
Aku dan sahabat aku dah acap kali hantar post dan mesej kat friendster mengenai para muslimah yang bertudung atau tak bertudung yang sanggup menayangkan wajah mereka kepada sesiapa sahaja yang tak dikenali. Cuba kita ambil satu contoh kalau para muslimah ni ditenung, ditengok, dilihat, dijeling, diperhatikan dan diusha oleh lelaki yang bukan mahram mereka, sudah pasti mereka berasa malu,hatta mereka yang berpakaian seksi pun bila lelaki melihat mereka, mereka pun tak senang duduk jadinya. Tapi kenapa muslimah ni masih tega mempamerkan wajah mereka dalam pelbagai posing sehingga jerawat kat muka mereka pun boleh nampak .
Perkara ni tak terkecuali kepada muslimah biasa jer, muslimah yang mengambil jurusan agama, yang paham hukum hakam pun dengan sewenang-wenangnya mempamerkan wajah mereka dalam frienster, my space, facebook, hi5, tagged dan yang sewaktu dengannya.. Dimanakah hilangnya sikap malu seorang wanita yang bernama muslimah? Pelik bin ajaib sungguh aku dengan perangai mereka yang kurang rasa malu atau bahasa biadapnya tak malu langsung sebab sanggup tunjuk mereka kat sesiapa sahaja. Aku pulak yang tanggu rasa malu.
Tayang muka dah satu hal, pastu gambar pula dalam pelbagai posing, gambar tengah makan pun nak tunjuk, kalau lelaki yang tunjuk tu lain citer tapi perempuan yang bernama muslimah. Adakah para muslimah ni tak tau bahawa musuh Islam ni semakin biadap. Aku nak bagitahu lagi satu perkara, sekarang ni dalam internet dah cukup banyak laman web yang semakin kurang ajar yang telah ‘MEMB*G*LKAN’ gambar para muslimah ni. Muka orang lain badan pulak orang lain. Muka muslimah bertudung tapi badan aku tak tau sape punya, yang pastinya badan tu takde seurat benang pun, yang lagi kurang ajar muslimah tu sedang berz**a dengan saper entah dalam pelbagai aksi. Gambar muslimah yang bertudung tapi pakaian ketat pun ada dalam laman web tu. Tak terkecuali dalam laman web mereka menzoomkan gambar para muslimah (lebih2 lagi yang pakai tudung) kat ‘bahagian atas’, ‘bahagian bawah’ tak terkecuali ‘bahagian belakang’.
Aku post ni bukanlah nak memalukan para muslimah aku cuma nak menegur jer, maybe teguran aku ni kasar atau tak berhikmah, terpulangla korang nak nilai camne. Korang nak percaya ke tak tu terpulang la, tapi gambar tu memang memalukan dan laman web ni memang ada, so aku harap la sesiapa je yang baca post aku ni supaya sampaikan kat para muslimah ni dan kepada para muslimah yang baca post aku ni, tolonglah buangkan ajer gambar korang kat dalam frienster, my space, facebook, hi5, tagged dan yang sewaktu dengannya, kalau tak nak buang tolong jadikan album tu private. Aku harap sangat korang leh wat sampaikan dan sampaikan kepada semua saudara kita seIslam..
WaLLAHu A'lam
TEPUK DADA TANYA IMAN...

No comments:

terima kasih..datang lagi


inna solati..wa nusuki..


FRIENDS

coretan rinduku

Labels

SMILE

Life's Too Short
Grab a Funny Picture from pYzam.com

Search This Blog