nuffnang gadget

Nuffnang Addsense

anybody interested, just click on it to Follow by Email

Friday, December 11, 2009

2012-inginkan satu perkongsian..

salam ceria n bahagia utk semua pembaca..
dah lama ana tak mengisi ruang posting ana ni dgn input n ilmu yg baru...
rindu rasanya nak berkgsi n membaca posting sahabat2 ana yg len...
tmbah tersentuh bla shbt ana tnya :"nti dah lma xupdate blog?"
namun, ana tetap doakan mg antum sentiasa di bwh rahmatNYA selalu...
yelah...kdg2 dugaan dtg tnpa disangka n di duga...ia hadir tnpa mengira masa...
ana sdn pun, baru2 ni dah merancang n dah pun trlibt half sbg ajk (wehdah09)"konvensyen pndkwah muda"
tp siapa sgka, Allah uji dgn maslh kshtn yg bl2 xmmbnrkn..
n bgtu jg da shbt ana yg ingin join, tiba2 ana dpt berita, beliau telah kembali ke Rahmatullah krna lemah jntg..lagipun..
sejak semenjak dua menjak ni...ana dengar ramai yg telah kembali ke Rahmatullah dengan pelbagai cara...doa2 kanlah moga kita berada dekat dgnNYA di pengakhir hayat kita. dahla ramai dikalangan mereka terdiri dr org yg dikagumi agama n aklaknya..tak kiralah disisi org kg @ masyrkat..
apakah dunia dah makin ke penghujung?
hinggakan ramai org bek2 dah di "ambil" lebih awal?
bagaimana kita ? sudah hampirkah masa kita?
hakikatnya, tiada siapa yg mngetahui perkara ghaib ini walaupun manusia mampu mengkaji tp Allah yg menetapkan segala ketentuan..
bla cerita tntg kajian manusia, teringin nak setuh tng movie yg kerap dikatakan ni
2012
adkah anda baru sedar?
tak lma lepas kuar filem tu, da tv3 minta komen dr artis2 n wrtawan..
" ish, aku rsa memang nak bertaubatlah balik ni"
"dahsyat betul crita ni, insaf rasanya"
ni antara kmen yg ana ingt tak ingt..tp ada sesuatu yg lebih menarik hati bila tgk satu isu dlm sebuah magazine..
"2012, adakah kiamat boleh diramalkan?"
ana teringin jugak nak dapatkan komen dari isu ni..mungkin ada sahabat2 yg boleh brkgsi cerita n idea..
ni ana sediakan sebuah lagu yg bertajuk
DARI ALLAH KEMBALI KE ALLAH

Bilamana kau diuji
Dengan ujian Tuhan
Serahkanlah pada Tuhan
Jangan bersusah hati

Berjuanglah kau selalu
Jangan berputus asa
Semuanya dari Allah
Akan kembali ke Allah

Bersabarlah kau bila diuji
Bertawakal kepada Allah
Jangan pernah kau berkecil hati
Allah bersama kita

Janganlah kau ratapi
Sesali yang terjadi
Hingga bersusah hati
Dirimu kau sakiti

Janganlah kau takuti
Hadapi yang terjadi
Ujian yang menimpa
Sabarlah menerima

Jadikanlah iktibar
Kisah dimasa lalu
Bentuklah pribadi
Yang berakhlak mulia
Ambil hikmah darinya
Mohon pimpinan Tuhan
Agar kita semua
Hidup tenang bahagia


3 comments:

al-bisyru said...

For this post, I think do not have any wrong...So don't be afraid ok..Continue on your writing..Just relax and think positive with any abusive language..because we already know..any strive for Islam, for justice..we will face with unexpected action from our enemy.. Do not blame on them k..maybe they're not understand yet..about the beautiful of Islamic.. So don't upset..

Teruskan berdoa utk kebaikn mereka k.. mudh2an allah berikan hidayah buat musuh2 Islam..

oK do not stop with ur writing k .. continue your effort to remind our community..

al-bisyru said...

“Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu ( menghadapi segala
kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuat-
kan kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan ),
dan bersedialah ( dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan)
serta bertaqwalah kamu kepada ALLAH supaya, kamu berjaya ( mencapai
kemenangan).”

permaisuri hati said...

syukran jazilan ya akhi...
nasihat itu satu kekuatan buat insan beriman n bertqwa

terima kasih..datang lagi


inna solati..wa nusuki..


coretan rinduku

Labels

SMILE

Life's Too Short
Grab a Funny Picture from pYzam.com

Search This Blog

Loading...